Der findes perioder i ethvert menneskes liv, hvor noget bryder sammen.
Hvor sorgen, angsten, tabet eller krisen banker på døren — ikke som en fejl i livet, men som en del af det at være menneske. Vi forsøger ofte at løbe fra mørket. Holde sammen på os selv. Fortsætte. Kontrollere. Overleve.
Men det, vi ikke vil mærke, forsvinder sjældent.
Det venter blot i skyggerne, indtil livet en dag beder os standse op og vende os mod det.
For i mørket findes ikke kun smerte.Der findes også en sprække. En åbning. Et sted hvor lyset langsomt kan trænge ind.
Det, du står i, er måske ikke enden på din fortælling. Måske er det begyndelsen på en dybere rejse ind i dig selv.
I et terapeutisk forløb hos mig skal du ikke gå den rejse alene. Sammen folder vi dit liv ud.
Vi undersøger det, der gemmer sig under symptomerne, strategierne og kampen for at holde det hele sammen. Bevægelsen er ikke en rejse mod perfektion. Men en bevægelse fra afmagt til agens. Fra kontrol til accept. Fra flugt til nærvær. Fra meningsløshed til mening. Fra mørke til lys.
Nogle gange bliver krisen den dør, vi aldrig ønskede at åbne —
men som alligevel fører os tættere på os selv og et liv med mere dybde. Mere frihed. Mere mod. Mere fred.
– Rebeccas nærvær, autencitet og professionalisme har gjort en vigtig og varig forskel for mit liv. Efter flere fejlslagne forløb hos andre psykologer har jeg efter forløbet hos Rebecca fået en helt anden indre ro, et overblik over min psykiske baggage og en følelse af at mestre livet. Rebecca er heldigvis ikke bange for at sige sin mening, og så er hun både sjov og behagelig.
Mand, 31 år
– Kære Rebecca. Det er en vild evne du har til, at sortere i alle mine ord, og skarpt zoome ind på nøjagtig hvad jeg har behov for. HVER gang, får jeg noget med mig, som jeg også kan føre over på andre dele af mit liv. Hver eneste gang åbner du mine øjne. Hvad mere er, at du er så empatisk og omsorgsfuld, men uden, at det fratager mig ansvaret for mig selv, hvis du forstår. Det er en ekseptionel evne du har. Jeg er bare så uendeligt taknemmelig.
Katharina, kronisk sygdom og mor til sårbar dreng
– Kære Rebecca. Du har været så indfølende og fantastisk en psykolog for os, og du har bragt så mange nye perspektiver til mit liv. Du har hjulpet mig med at føle mig stærkere, og givet mig en større tro på mig selv. Du er så nuanceret og indlevende i den enkelte person du har med at gøre, du er en sand ener. TAK for dig, fordi du kom ind i vores liv.
Karina, psykisk sårbar mor til to børn med særlige behov.
”I wonder if those who have the biggest
holes in their hearts are also the ones
who have the greatest capacity to let
the light come in. to love. to give.
and weep their sorrows into gratitude.
that is to say, sometimes brokenness
has a way of cracking you right down
to your barest parts. and when you have
nothing left to hide, nowhere left to go
and no one left beside you, you can either
choose to become a boarded up wall or a
wide open window.”
Holes – Ullie-Kaye